efterlängtat lov

Nu är det äntligen lov som alla har gått och väntat på! det har ju varit så mycket med skolan nu på senaste tiden så man har inte vetat vart man skulle ta vägen. Nu är det över och jag känner mig så otroligt lättad.

Idag skulle vi vara i skolan kl 9 och när vi kom dit lekte vi charader och sen gick vi in till NV och fortsatte med det. Efter ett tag sa Sara att vi skulle göra ett julspel (typ som en teater) om en familj som skulle fira jul och kolla på kalle anka oså, hon behövde 16 st frivilliga. Jag fick vara lilla fia i familjen. Det var riktigt roligt faktiskt, även fast vi tappade bort oss lite då och då.
När det var klart spelade jag kort med några och sedan bestämde vi oss för att gå upp och smaka på gröten. Jag ångrar att jag gjorde det för den smakade verkligen skit, fyfan, det var som att tugga på plastris. Niklas hade rätt i det han sa. Jag åt en macka iallafall för jag var väldigtväldigt hungrig med tanke på att jag inte ätit nån frukost, menmen så kan det vara.

Efter det började lovet, då bestämde jag och nelly att vi skulle göra nåt på kvällen!
Sen gick jag iväg med mäddie och matte på stan ett tag. Jag köpte julklapp till andré och sanna, blev lite nöjd faktiskt och jag hade ju de bästa smakrådgivarna med mig också!
När vi hade strosat runt ett tag kom madde på att hon skulle åka hem så då bestämde jag mig också för att göra det.
Väl hemma fikade jag litegrann och sedan kom mamma hem och då slog vi in julklappar :) sedan hjälpte jag henne med lite fler saker. Sedan blev det dator!
Har också lagat mat idag, men det blev världens lättaste maträtt, stuvade makaroner och korv, men det är ju så gott (makaronerna, inte korven). Så nu har jag ätit för bara ett tag sen. Ska åka till Nelly om ett tag! jag vet inte vad vi ska göra så det lär ju förbli ett mysterium tills vi löser det ;)

Nu ska jag göra mig iordning lite mer.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0