min julafton & juldag

Jag måste bara säga att min julafton var en av de bästa på väldigt länge, jag hade jätteroligt.
Först var jag hos mamma och på morgonen åt vi gröt och jag fick öppna en julklapp som var en parfym. Efter det gjorde vi köttbullar och julgodis, mums.
Sen så gjorde vi oss klara!
Efter en lååång väntan på att Kalle Anka skulle börja så började det till slut! då var det också dags för julklappsöppning. Jag fick vara tomtemor som skulle dela ut julklapparna :)
Jag fick en snowboard, bodylotion, parfym och duschkräm och 500 kr :)

Sen åkte jag till pappa, mitt i kalle anka :o men jag missade typ bara 10 min av det så det var bra ändå!
Hos pappa åt vi julbord och sedan umgicks vi bara och hade lite mysigt. Felix var alldeles nervös för att det var han som skulle öppna dörren när tomten kom.
Till slut kom han också, våran otroligt porriga tomte, som också råkade vara min far, säg det inte till nån! haha.
Han var ju så jäkla rolig, höll på att dö av skratt !
Felix fick mest paket (som vanligt) för att han är minst. Jag fick en kamera, massa småsaker, sockar och trosor, 100 kr och nya harry potterboken, jag vart rätt nöjd!

På kvällen kollade vi på tv och jag höll på att somna, fy på mig! fast då ringde Eric och gjorde så att jag blev pigg! tack sötnos!
Resten av kvällen myste vi och kollade på film. Det var min julafton.

Juldagen (dvs igår) var ganska tråkig, iallafall på dagen för då städade jag bara och gjorde mig iordning. Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Örjan på middag. Vi åt julmat :/ igen, bläää. sen såg jag på en kalle ankafilm med mina bröder och somnade ett tag också. Theres väckte mig genom att fråga om jag ville följa med henne ut och gå med lisa (hunden), det ville jag verkligen för att jag kände att jag behövde en promenad. Vi gick inte så långt men anyway, det var ju något iallafall!
När vi kom tillbaka var det efterrätt, glass och frukt, var så mätt så jag åt bara pyttelite.
Sen åkte vi. Då fick jag skjuts till milla för att hon kom ju hem från Indien igår:) och ewe var också där, mycket roligt att träffa dom igen. Vi sjöng singstar, pratade och kollade på bilder.
Runt halv 10 skulle jag gå hem så dom följde mig en bit. Skön promenad faktiskt !
När jag kom hem började jag, pappa och jimmy kolla på en film, "Behind enemy lines" hette den, asbra var den också! men min mupp till pappa somnade och sen gick han upp och la sig mitt i filmen så då fick jag och jimmy se klart på den själv.
Sen var det sängdags!

Idag ska jag till birsta city med min lillasyster :) vi ska shoppa järnet. haha

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0