Julkänslan är kommen

Jag var varken med på luciaträningen eller pluggade med Lollo efter skolan, istället så for jag ut till birsta och mötte min älskling. Vi gick runt och tittade och shoppade lite julklappar, jag köpte en och han köpte tre stycken. Snöväder blev det också under dagen och det var rätt mysigt att gå där ute i birsta med snön som föll ner på oss, men det tyckte inte Stefan minsann, han blev bara less. Vi tog bussen hem, jag till mig och han till sig.

Hemma väntade kebab på bordet, hur gott som helst. Efter maten blev jag lat och sa till Milla att jag inte orkade träna som vi skulle göra på kvällen, hon höll med mig. Istället för att träna började jag julstäda på mitt rum och slog även in julklappar till mysig julmusik, det kallar jag julkänsla. Jag älskar känslan av julen, alla förberedelser och sen själva julafton förstås, otroligt mysigt. Jag har fått julkänslan nu och det känns perfa, precis vad jag behöver nu de här 2 veckorna som är kvar i skolan innan lovet. Längtar till lovet som bara den nu, det ska bli så otroligt skönt och avslappnande. Julen kommer att firas hemma med massa störande folk, men det löser sig, kanske rymmer till Stefan mot kvällen, blir bra det. Jag älskar min chokladkalender och julkalendern har jag inte sett än, hm, ändring på det.


Milla kom till mig ikväll mitt i allt städande och plockande, intraskandes kom hon in i mitt bombnedslag till rum, stackars henne! Men hon är van så det är lurre. Vi har tittat på Mysteriet på greveholm med Theres, det är asbra! Jäklar anamma.

Milla ska sova här, vi ska sova nu.

Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0