Vilket biläventyr!

Julavslutning idag på skolan, hur skönt som helst och väldigt trevligt. Det började med att vi blev indelade i 6 grupper och gick till olika stationer och tävlade, väldigt roligt, vann en tävling då man skulle ljuga, haha och jag fick en pollypåse. Lärarna sjöng sedan för oss och vi tvåor delade ut lite presenter till några av lärarna, bland annat Johan och Klas som ska sluta, och även Sara fick en blombukett. Lunch med gröt blev det sen och då började jag känna mig less. Tog bussen till Timrå och efter ungefär en halvtimme kom Stefan och hämtade mig. Vi åkte hem till honom och han skrev ut lite kartor för att vi skulle åka till Långsele, Sollefteå och Liden, han hade något jobb som skulle utföras.

Vår biltur började runt 1- halv 2 och jag sov ungefär halva vägen till Långsele men en stund var jag vaken i alla fall. Vi behövde inte leta länge efter vad vi sökte där så när vi var klar där fortsatte vi in till Sollefteå där vi yrade runt hur länge som helst som några yra hönor, haha, mycket skratt och flummande hörde också till. Till slut hittade vi när Stefan hade pratat med Jacke. Då skulle vi bara hitta ut sen också, och ni kan ju förstå hur det gick... jo, vi åkte ju fel några gånger och skrattade åt oss själva.

Då bar det sedan av mot Liden. Jag var alldeles flummig så jag skrattade åt typ allt, så det gjorde resan ännu roligare! Vi skulle svänga in på väg 86 enligt Krille men tydligen så missade vi den infarten totalt så det blev lite fel men vi hittade ändå en infart mot Liden. Den vägen var smal, mörk och dimmig med träd som böjde sig ner mot vägen, det var riktigt kusligt kan jag lova er, omringad med skog liksom, det är inte min grej! Till råga på det skulle Stefan stanna och kissa mitt på vägen i skogen, tror ni inte att jag fick panik då eller? JOO... Det var riktigt spooky. Vi åkte och åkte och åkte, till slut såg vi en man med reflexväst gå där på vägkanten (fattar inte hur han kunde :o) så vi frågade honom om vi verkligen var på väg mot Liden och det var vi så till slut kom vi fram och Stefan avslutade sitt jobb. Vi började åka tillbaka och han släppte av mig här hemma. Det är vad jag har haft för mig från kl 1 idag till kl 7, jobbigt men ändå roligt.

Nu sitter jag hemma och väntar på att min älskling ska ringa och komma hit så att vi kan duscha. Jimmys rum och nästan allt är klart där uppe nu så inom en snar framtid kommer nog pappa ge sig på mitt rum, wiiie, fick en vit hylla idag, mycket fin!

Förresten, NU ÄR DET LOOOOOV, SÅ SJUKT SKÖNT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0