självförsvar är bra

Nu har jag varit på självförsvarspasset som jag skrev att jag skulle på. Jag tror att det var sjätte gången för mig och jag verkligen älskar det, det är så kul att köra styrka samtidigt som man blandar med inslag av karate med slag och sparkar osv. Det är ju inte så att man lär sig allting om att försvara sig själv, men det är ju en grund iallafall och det är faktiskt bra om man nu möter på t.ex. en våldtäktsman ute på kvällen eller på dagen kan det ju förstås också hända.


Det är synd
att sådana saker som just våldtäkt ska hända, det är så vedervärdigt äckligt och jag kan inte förstå vad nöjet med det är eller hur såna människor tänker. Det är helt enkelt helt fel och oacceptabelt. Det kan ta riktigt hårt på en person som får men för hela livet, man får bära den hemska händelsen med sig. Det är ju oftast bara kvinnor/flickor det händer, jag har då aldrig hört att det har hänt för en kille, men det kan ju hända det också, när man minst anar det. Jag tycker iallafall att man ska anmäla såna saker, det anser jag är viktigt. Då tänker alla säkert nu att man inte vågar för att man tror att det ska hända igen och blablabla, men jag tror att det löser sig,  rättvisan ska fram. Det här är ju förstås vad jag tycker och tror. Jag säger det bara, ta gärna självförsvarskurser så att ni vet hur man ska göra, åtminstone litegrann, det kan hjälpa.
Man kan ju alltid prova på "peta ut ögon" knepet eller pepparsprayknepet om man inte har lärt sig självförsvar, det funkar ju det också menar jag.

image100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0