skönt med sommarlov

Ursäkta mig för dålig uppdatering, har haft så mycket annat roligt att göra. Inte för att det inte är kul att skriva blogg, men i det här fallet fanns det mycket annat roligt som jag har prioriterat högre :) men nu blir det ett väldigt långt inlägg kan jag försäkra er om!

Jag har haft en underbar start på sommarlovet kan jag säga. Har varit väldigt mycket med gomatilda och det har varit hur kul som helst! tycker om henne så mycket <3

I torsdags kom matilda till mig och vi gjorde oss klar för att åka in till stan, men det blev inte så att vi åkte till stan först! vi åkte hem till min mamma för att min moster, min älsklingskusin tommie och vovven som vi ska få var där, det var väldigt roligt att träffa dem. Vi var där ett tag och sedan tog vi bussen in till stan. På bussen träffade vi många kända ansikten och hade askul, haha. När vi kom in till stan träffade vi bea och hon följde med oss till granloholm där vi fixade lite grejer. Sedan åkte vi in till stan och gick runt och kikade och träffade massa folk. Det var inte kul alls nere vid ån i princip så där var vi inte så mycket, vi var mest uppe vid stadshuset och hade kul med massa studenter! :D Vi var där uppe i flera timmar tror jag tills vi bestämde oss för att följa med hem till niklas i ljusta, det var jag, matilda, berre, olle och danne som följde med, och när vi hade varit där ett tag kom det även lite mer folk. Det var iallafall hur kul som helst måste jag säga!

Sov där iallafall och på fredag morgon var vi kvar ett tag sen åkte vi därifrån, olles kompis skjutsade, väldigt snällt, också åkte ju förstås olle och berre också, vi åkte till max för att grabbarna skulle äta och sedan fick vi skjuts hem. Jag gjorde inte så mycket när jag kom hem, men senare mot eftermiddagen gjorde jag mig klar för att åka till helena och fira henne. Jag åkte ner till stan och mötte madde, elin och lollo, vi tog bussen till helena och där åt vi och hade massa skoj. Senare mot kvällen gick vi ner mot stan sjungandes, haha! jag träffade berre, niklas och andré, och när dom hade åkt blev jag less och ville hem så jag fick skjuts av lollos mamma hem, väldigt snällt!

Igår jobbade jag med laget på corvetterallyt! jag, pappa, bea och nattis stog i matfors och tog emot bilarna där och ställde våran fråga. Det var jättemycket snygga bilar som jag har blivit helt tokig i! haha. Det var iallafall jättekul och de som körde bilarna var trevliga så det gjorde bara saken bättre. Vid 3 åkte vi hem och jag gjorde inte mkt alls, försökte sova lite men det gick inte så bra. Bestämde att matilda skulle komma och titta på fotboll med mig iallafall så det gjorde hon. Matchen var spännande i början, men jag var så jäkla trött så jag somnade i slutet av matchen, hann ju förstås se det vinnande målet av spanien och det kändes så jäkla tungt när det var en minut kvar av matchen, usch, så jäkla dåligt svenskt försvar. Jaja, nog om det, de förlorade.
Vi bestämde med berre att vi skulle åka med han, niklas och andré till ljusdal på cruising. Ljusdal som ligger 15 mil härifrån. Så efter en stund kom dom och hämtade oss och vi åkte ut på alnö. Sedan började resan mot ljusdal, hade faktiskt jäkligt kul under den resan! fest i baksätet! hahaha. Mest kul var det ju i ljusdal, en riktig jävla upplevelse! vi såg ett fyllo sova på en bänk, en hora som sprang runt barfota med en klänning som gick till nedanför magen kanske, poliser på cyklar, dansande punkare och jaa, massa fulla människor, praktiskt taget hela byhålan var full! som sagt...vilken upplevelse det var! Det blev ganska sent så vi började åka hem, alla var nog väldigt trötta förutom andré som satt och snackade i princip hela tiden :s. Kom iallafall hem runt halv 3 och då dök jag ner i sängen nästan på en gång.

Idag vaknade jag kl 12 och satt med tess och åt frukost. Städat har jag gjort här nere med tess för att det behövdes! Nu ska jag åka och träna! måste hinna till pumpen och jag ska ta moppen så jag måste kila nu!

Jag älskar sommarlov! och du är söt :D mihi

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Jacke

applåder ^^

2008-06-16 @ 17:47:59
URL: http://jackee.blogg.se/
Postat av: Madeleine H

Lill Ljusdal.:D Då vet du vart jag har bott, erkänn att det verkar ganska mysigt där trots alla cpen? :D

2008-06-18 @ 15:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0