sol och blåst

Solen är fördelen med det här fina vädret och blåsten är nackdelen. Jag fattar inte varför det ska blåsa sådär supermycket varje gång solen råkar titta fram, det gör ju så att det inte bli nå varmt :s det är lite tråkigt, för man vill ju att det ska vara varmt när man ligger och steker, då ska man ju ha det skönt liksom, inte behöva bli knottrig av blåsten! det är ju skönt om det blåser ibland, men inte såhär mycket, det ska vara en lätt bris. Fram med solen och bojkotta blåsten tack!

Jag har inte gjort något alls i skolan idag i princip, satt ute och diskuterade frågor om sverige under andra världskriget, men jag fattade ingenting så det var lollo som fick sköta snacket. När vi satt där ute kom det även fram en "gubbe" som såg jätteäcklig ut och frågade oss vad vi gjorde, vi berättade...eller milla gjorde, och han började prata om andra världskriget en massa, sen gick han och satt sig på en bänk längre bort. Han satt och tittade åt vårat håll hela tiden så milla och matte gick in igen. Lollo, jag och madde satt kvar där och tro på fan att han kom tillbaka efter ett tag! han frågade vart tjejen som satt där hade tagit vägen, han syftade på milla :o! också berättade han att han hade suttit och pratat med en gubbe på 80 år och han hade berättat att han var med under andra världskriget nere i stockholm och att han sedan hade skrivit ner memoarer om det i en bok. Äckelgubben hade skrivit ner vad den boken hette och ville att milla skulle leta fram den boken och sedan hade han även skrivit sitt namn och telefonnummer så hon kunde smsa han när hon hade hittat den, vi höll ju på dö! han stavade även fel i bokens namn, det skulle stå fattig men han skrev fatig, också såg man knappt vad det stog. Ful kille alltså, stackars milla också! haha.

Efter den lektionen så hade vi svenska och började skriva lite smått på våra sagor, men jag orkade inte vara kvar så jag frågade om någon ville hänga med på stan ett tag och hjälpa mig att leta en vit klänning till skolavslutningen. Linn, matte och milla följde med mig och jag tror faktiskt att jag hittade en som jag ska köpa, jag hade ju velat haft en vit tubklänning som fanns på gina men den fanns det bara stora storlekar kvar av så. Den jag ska köpa hittade jag på cubus, väldigt fin faktiskt, vitt ska det vara i år :)

Jag fick vänta ett tag innan bussen kom och linn var så snäll och väntade med mig snäll som hon är, förstår varför hon inte ville åka hem ;)
Jag åkte iallafall hem efter ett tag och sedan dess har jag inte gjort så mycket, fastnade framför tvn ett tag förut och såg på gilmore girls, också har jag ätit hambugare. Sen ska jag ut och springa i spåret och pluggning blir det efter det. IMORGON är det fredag igen :D då ska vi bara ha matte där vi inte har någonting att göra och sedan ska vi se på film. Blir en helskön dag och jag hoppas att det blir bra väder så man kan vara ute och steeka :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0