Onsdag - 090422

Det är jobbigt det där med skola. Man har alltid någonting att plugga, i alla fall om man går på METG aka. pluggskola. Det känns som att det inte går en dag utan att man behöver sätta sig ner och plugga. Okej, nu ljuger jag, jag brukar ju skippa det ibland, men då får jag mer och göra sedan. Jag försöker vara så positiv som möjligt, det är ju trots allt bara några veckor kvar nu, tack och bock.

Igår hann jag inte skriva någonting med tanke på att jag hade fullt upp precis hela dagen. Började kl 10, hade kultur- och idéhistoria, åt lunch, satte in resepengarna till Matilda (wihoo, ett steg närmare), hade svenska sedan naturkunskap och sist franska. Slutade halv 5, åkte hem med 5-bussen, slängde i mig lite mat och sedan åkte jag till njurunda för träningsmatch mot Klockarberget. Det gick inte så bra, vi vann inte resultatmässigt men vi vann psykiskt. De var dubbelt så många mer än oss typ och de hade tagit in folk från 2an också. Jag tycker att vi kämpade på bra. När jag kom hem kom Stefan till mig, vi myste, fikade och sedan somnade vi.

Idag började jag 09.15 med mentor, fortsatte med lite matteplugg, lunch, idrott och en mattelektion. Slutade 15.00 och nu sitter jag hemma och ska skriva klart en engelskauppgift som ska vara inne imorgon. Senare ikväll blir det Värsta cupen, det ser jag fram emot!

Förresten, det är riktigt fint och härligt väder idag. Hoppas att detta håller, Helenis sa att det skulle bli sommarvärme i helgen, får hoppas att det stämmer. Nu har det riktiga vårvädret nått Sundsvall, we like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0