Nobeldagen

Här sitter jag, nästan mitt i natten och ska försöka få ihop ett blogginlägg. Är så trött så ögonen svider. Har haft fullt upp hela dagen och har inte kunnat ägna en sekund åt bloggskrivande tyvär. Så ni får ett virrigt nattinlägg.

Vi firade nobel under dagen genom att tävla mot alla andra klasser på METG i hela Sverige och det är ungefär 70 klasser. Vi fick 24 uppgifter som vi skulle lösa, allt från kemi till dans. Alla hade olika inlämningstider så vi var under lite tidspress. En uppgift gick ut på att vi skulle hämta så mycket vi kunde till skolan av pokaler, medaljer, böcker av kvinnliga nobelpristagare, studentmössor m.m. Min klass tog detta på väldigt stort allvar och alla var aktiva mest hela tiden med uppgifter. Creds till Elin som hämtade en hel flyttkartong med pokaler, de var värda 5 p styck. Vi var även och lånade ungefär 20 böcker på biblioteket.

När vi var klara med alla uppgifter och de var inlämnade började vi göra oss klara för finmiddag med hela skolan på Tandoorihouse. Vi började traska dit i våra fina klänningar och kostymer runt kvart över 5 och när vi kom dit fick vi välkomstdrinkar och satt och pratade ett bra tag. Därefter fick vi börja äta, grymt god mat var det. Till efterrätt fick vi friterad banan med glass, hur sjukt gott är inte det på en skala då? Jo, så sjukligt gott!!

Efter detta var det dags att kontakta Malmö och höra resultatet på tävlingen. Åke (rektorn) stod och ropade ut från 5e pris till första pris. Min klass kom inte med på någon av de placeringarna på kunskapstävlingen men jag kan stolt säga att vi kom tvåa i hela tävlingen, så jäkla braa Sp3! Guu vad vi hade kämpat för den platsen. Vi var den bästa Sp-klassen i hela Sverige på METG, grymt! Nv2 på våran skola vann hela skiten, bra jobbat!



Jag följde med några från klassen till Irish och satt där och pratade tills Bea (som tog körkort idag!!!!!) skjutsade hem mig vid 10, det var riktigt trevligt. Jag vill säga grattis till Bea, Linn, Erik och Lisa (alla från 3an på METG) för att de tog körkort idag hela högen! Bra där.

Ligger hemma i sängen nu och har nyss skrivit opponering på Emelies samhällsrapport och sedan läst två till. Tänkte sova nu så skriver mer imorgon.

GODNATT!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0