Let's dance kommentarer

Här nedan kommer lite kommentarer till Fredagens danser och paren:

Isabella och Jonathan, Quickstep
Personligen tycker jag att Bella gjorde det mycket bättre denna gång än i tidigare omgång, hon släppte lös mer och man såg på henne att hon tyckte att det var roligt. Hon måste ju förstås som juryn också sa tänka mer på att slappna av i benen, det blir lite stelt. Annars tyckte jag att hon gjorde det bra. Samspelet med Jonathan tycker jag också fungerar bra, han är riktigt duktig som dansare och att han har fått Bella att dansa bättre är ju en bra merit. Detta par får 6/10.


Laila och Tobias, Quickstep
Denna koreografi var strålande bra, jag verkligen älskade den. Det var så roligt att se dem dansa för som jag såg det så gjorde de inte så mycket fel, det var fartfyllt och glatt och det älskar jag med dans, det är precis så det ska vara. Laila är grymt duktig på att dansa och det är även Tobias, de passar jättebra ihop som danspartners. Om de fortsätter såhär så kan de ta hem hela skiten! Grymt bra. Detta par får 9/10.


Morgan och Helena, Quickstep
De dansade inte lika bra som förra veckan, Cha-cha var nog lite mer deras stil, speciellt Morgans. Det vart lite fotfel men annars utstrålade Morgan väldigt mycket glädje och energi och jag måste säga att han är en riktig charmknutte. Jag gillar att se han dansa, det ser avslappnat ut och man ser att han gillar det. Helena är sprallig och glad och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om henne, det ser i alla fall riktigt bra ut när hon dansar. Ett fint danspar som jag tror kommer kunna gå långt. Detta par får 6/10.


Magdalena och Daniel, Rumba
De ser väldigt passionerade ut båda två på dansgolvet och de har väldigt bra samspel. Daniel är väldigt duktig på det han gör och tar verkligen hand om sin danspartner och för som han ska. Magdalena följer Daniel och ger allt hon kan på dansgolvet. I rumban kunde de ha skippat att ta av sig kläder, då hade dansen varit jättefin, men när de båda ställde sig och började klä av sig gick det lite överstyr. De kan göra bättre och jag tycker att det är spännande att se dem dansa för att de gör det så otroligt kärleksfullt och passionerat. Detta par får 5/10.


Hasse och Charlotte, Quickstep
Måste börja med ett "HAHA", det är så roligt att se Hasse på dansgolvet för att han är så cool. Han är definitivt inte en danstalang men det är är ändå väldigt rogivande att se honom stå där och försöka. Han är charmerande och har ett härligt smile på läpparna när han dansar. Det finns mycket att jobba på teknikmässigt för Hasses del, Charlotte är förstås väldigt duktig och jag beundrar henne som tar sig an Hasse och lär honom att dansa, det kan inte vara det lättaste. Jag tror att de i någon omgång av Let's dance kommer att göra något riktigt bra! Jag vill gärna se dem kvar ett tag till. Detta par får 5/10.


Kitty och Anders, Quickstep
Vilket skämt, Kitty kan inte dansa och det är inte ens roligt att se henne i Let's dance, urstäkta att jag säger det men jag tycker att det var fel beslut att låta Kitty vara med, jag gillar inte hennes stil, hennes sätt eller någonting annat med henne. Nej, henne vill jag inte ska vara kvar, förstår att många vill det för att hon är annorlunda men det är inte så speciellt i just detta program. Anders dansar bra och förtjänar en annan danspartner som kanske skulle kunna utvecklas. Förlåt för min negativitet men jag tycker inte att det ser ljust ut teknikmässigt eller på något annat vis. Detta par får 2/10.


Magnus och Annika, Rumba
Magnus är riktigt charmig och jag gillar att han är så stor som han är, jag skulle vilja prova dansa med honom, det skulle vara något det. Hans lilla grej med rumpan i rumban gick ju hem (mest för Tony Irving) och det var ju roligt att se att han kunde släppa lös lite också trots att han är väldigt stel. Det var en bra koreografi, dock hade Magnus kunnat röra sig lite mer och hoppas att de inte kör med något extremt lyft i nästa dans, då blir det lite tjatigt. Annika rör sig riktigt mjukt och kan det där med att dansa, jag personligen gillar henne och hennes dansstil väldigt mycket. De vill jag se mycket mer av. Detta par får 7/10.


Niklas och Jeanette, Rumba
Först och främst, stackars Mojje som vart tvungen att hoppa av, det var riktigt tråkigt. Han fick en bra ersättare trots allt och Niclas gjorde det väldigt bra som bara tränat på dansen i 4 dagar! Han kunde ha slappnat av mer och visst var det lite fotfel någonstans, men jag tyckte att det var bra, jag gillade koreografin. Jeanette är en jättegullig tjej som jag tycker är duktig, gillar hennes utstrålning. Samspelet var bra och man såg kemin mellan dem. Ska bli riktigt spännande att följa. Detta par får 7/10.


George och Maria, Quickstep
George har börjat slappna av mer, det var roligt att se. Man såg att han hade tränat in koreografin noggrannt och samspelet med Maria var väl inte fulländat men det var okej. George såg väldigt glad ut och det är ju en fördel när man dansar och det jag tycker är viktigt är att man verkligen försöker och det gjorde han till fullaste grad, eloge för det. Maria gjorde det också bra och i helhet tyckte jag att det var spännande att se och det var helt okej. Detta par får 5/10.


Elisabet och Tomas, Rumba
Usch vilka gräsliga kläder de hade, jag hade nog mest fokus på det under deras dans. Det såg bra ut annars när det kommer till dansen, Elisabet såg lite stel ut i vissa lägen men jag tyckte att det gick bra ändå. Tomas ser överengagerad ut på dansgolvet men han tar sannerligen hand om sin partner till fullo och det tycker jag är väldigt bra, för att när det kommer till pardans så är det oftast väldigt viktigt att mannen för och "tar hand" om sin partner, speciellt i just rumba. Därför var samspelet väldigt bra och i helhet var dansen ganska bra. Detta par får 4/10.


Carl-Jan och Maria, Rumba
Ja, vad ska man säga? Carl-Jan ser riktigt fånig ut på dansgolvet och han är alldeles för präktig, han kan inte dansa kort sagt. Visst kan man tycka att han är charmig men det krävs någolunda danskunnanden också, i alla fall när det kommer till kritan så nej, gårdagens dans gillade jag inte, varken koreografin eller Carl-Jans dansstil. Maria är duktig men ingen som är så speciell enligt mig. Detta par får 3/10.


Linda och Martin, Rumba
Linda var alldeles för stel i överkroppen och kunde ha sett lite gladare och mindre koncentrerad ut men annars gillade jag hennes dansstil, koreografin var bra. Martin är lite för överdriven, det känns lite stroppigt på något vis och som att han vill visa att han är bättre än hans partner. De var inte så väldigt samspelta, de ville hellre dansa sitt lilla egna, och det var ju synd. Otur att de åkte ut, hade hellre sett Kitty och Anders åka. Detta par får 4/10.


Laila och Tobias var bäst på dansgolvet denna gång enligt mig, men Isabella och Jonathan hade snyggast utstyrsel. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag älskar magnus :D hahaha

2009-01-19 @ 12:04:12
URL: http://mahuldan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0