Nattugglan

Hejsan allihopa! eller ni som är vaken förstås.

Jag har blivit en riktig nattuggla och kan sitta vaken hela nätterna. Det är helt omöjligt att jag somnar innan 12 hur mycket jag än tvingar mig själv. Ligger vaken ändå jag. Undra om man ska köpa några sömntabletter eller någonting, börjar faktiskt överväga det. Jag är hur trött som helst på dagarna, speciellt om jag inte får i mig kaffe under en hel dag. Då somnar jag sittandes... vet inte hur det här har upstått heller, brukade gå och lägga mig i tid, till och med innan 11 i 2:an. Men men, vad gör man.

Idag har det varit en lång dag som började med franska och fransk frukost (croissanter och juice), fortsatte med svenskatal, lite samhällsplugg, naturkunskapslabb och planering inför projektarbetsredovisning. Kom hem och var helt utslagen vid 4 ungefär, och jag somnade sittandes med datorn i knät. Myste med älskling när han kom hem och sedan lagade jag mat till oss. Hela kvällen har ägnats åt skrivande av träningsdagbok, typiskt mig att alltid glömma skriva i den efter varje träning och måste därför sitta med den en dag innan inlämning... är i alla fall klar nu, blev det för ett bra tag sedan.

Har kanske inte berättat tidigare att jag har en knöl som jag brukar få ont i ibland som sitter under örat, alldeles intill käkbenet. Nu vet ni det i alla fall. Den brukar komma och försvinna och jag brukar aldrig ha riktig smärta förutom när jag trycker på den. Idag fick jag ont i den igen och det var inte samma smärta som förut, nu kom smärtan utan att jag tröck på den. Så har jag haft hela dagen och det har bara blivit värre... har enormt ont just nu och överväger att ringa vårdcentralen imorgonbitti om det inte är bättre. Har någon av er erfarenhet av detta? dela gärna med er i sådana fall tack!

Nä, nu ska jag försöka sova, det kanske går bättre om älskling går och lägger sig samtidigt som jag, vilket han aldrig gör, han är värre än mig.



GODNATT!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0