Lyckad fest

God kväll :)

Gårdagens fest hos matilda b vart väldigt lyckad, jag hade jättetrevligt och var på himla bra humör hela kvällen lång. Det började med att jag åkte och mötte tilda på busshållsplatsen där hon klev av. Vi åkte direkt till matilda där hon höll på att kolla på semifinalen i tennis vilket jag också hade tittat på innan jag åkte. Vi satt och kollade på det och mitt i matchen kom även lisa och matilda som började göra sig iordning. Sverige vann matchen igår och gick därmed vidare till final.  När vi hade gjort oss lite mer klar gick vi bort till en pizzerian och åt. Jag åt jättemycket för jag var jättehungrig så det kände min mage av senare, men det är ju smällar man får ta, haha.

När vi kom tillbaka åkte jag och hämtade tess och sedan kom milla också så vi åkte tillsammans till matilda. Där började vi dricka lite cider och hade allmänt trevligt. Vi dansade, spelade kortspel och hade hur kul som helst. Vart man än gick så var det heta diskussioner som man bara skrattade åt. Människorna som var (eller de flesta i alla fall) var väldigt roliga och de höll mig på bra humör hela tiden. När kvällen led mot sitt slut så kom jens och skulle hämta matilda o och lisa, han höll också en kurs i självförsvar och pratade jättemycket om det militära och bevakningssoldater. När han hade åkt var klockan typ 4 och då började robin förklara hur dålig bevakningssoldater är och vilka idioter de är och varför jägare är så mycket bättre, det var kul att höra trots att jag var lite trött.

Jag, m.b och tilda kom i säng vid halv 5 och då låg vi och pratade lite tills vi somnade. Idag vaknade vi kl 1 ungefär, eller jag och tilda gjorde det i alla fall, matilda var uppe lite tidigare. När vi väl klev upp bar vi upp tvn och fikade och kollade på tennisfinalen vilket vi gjorde tills matchens slut. Sverige förlorade mot Schweiz men jag tyckte att det kämpade på riktigt bra men jag vet att de kunde ha gjort det mycket bättre och ta hem guldet. Tråkigt nog så gick det inte men de fick ju i alla fall ett silver.

Jag och tilda åkte hem halv 6 ungefär och när jag kom hem åt jag. Sedan dess har jag inte hunnit med så mycket faktiskt. Det var ju egentligen så att jag skulle vara med gänget ikväll och chilla hemma hos elin och sedan dra ner på selånger ett tag, men när jag ringde elin och frågade om det skulle bli nåt så sa hon att det inte skulle det så... det blev en har-inget-att-göra-kväll. Just nu sitter jag och kollar på sommarkrysset med min pappa, ulli och tess och äter en munk, det är ju gott i alla fall.

Hoppas alla har en trevlig kväll! :)
/ Isabelle

Kommentarer
Postat av: Matilda

kan säga att du inte missade någonting på selånger :P mest fjortisar där!

2008-08-17 @ 16:24:04
URL: http://mahuldan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0