Hockeykväll

Hann inte med att blogga igår, hade fullt upp hela dagen om jag säger så. Åkte in till birsta vid halv 12 för att betala till resan, så nu är resan vår, är otroligt spänd och glad trots att det är ett tag kvar. Jag gick även och lämnade in min stövel på Scorett för att klacken hade lossnat så dom är klar om en vecka ungefär. Åkte hem till Milla så att hon fick hämta sina träningskläder, fikade lite och sedan tog vi bussen till stan och tränade på ego i ungefär en timme, riktigt skönt. Åkte hem och åt och gjorde mig klar för att jobba efter träningen, rätt stressigt men det gick bra till slut. Pappa skjutsade mig till e-on och då var det bara att sätta igång.

Både jag och Matilda trodde att det skulle bli jättestressigt under denna Timrå-Modo match men så blev det icke, vi tog det lugnt och var beredd på allt så vi fixade det galant. Vinden var inte med bara oss utan även vårt kära Timrå IK, de spelade riktigt bra stundvis och de visade mer kämpaglöd än i tidigare matcher. Det går helt enkelt bättre när de endast spelar med 3 femmor. Det blev en härlig vinst med 4 mål mot 1 och det kändes skönt, det var en viktig match och nu hoppas vi att de ska hålla det här spelet och ta sig vidare till slutspel.

Mer hockey blev det när jag kom hem, nämligen JVM bronsmatchen Slovakien-Ryssland, denna match vann Ryssland och tog hem bronsmedaljen. Jag skulle även se på finalmatchen Sverige-Kanada men min pojkvän är inte så intresserad av hockey så det blev inte av. De gick mot en ganska stor förlust och det var ju väldigt synd med tanke på alla höga förväntningar. Men de tog en silvermedalj i år igen och det får vi nöja oss med trots dålig domarinsats m.m. Vi får helt enkelt satsa på nästa VM. Det var min kväll fylld med trevlig hockey.

Kommentarer
Postat av: berre

taskigt av mig att du inte fick se matcen ;O ;) älskar dig <3

2009-01-07 @ 15:28:28
Postat av: Matilda

Jaa vi gjorde en bra insats :D

2009-01-12 @ 13:07:40
URL: http://matildaburstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0