Träning ger god hälsa

Bodypump passet idag gick jättebra, dock var inte Madde med för att hon hade glömt tiden och missat bussen den jäkeln. Men det får vi ta igen någon annan dag. Det märktes att jag var ovan att träna på det sättet då jag inte har varit på ett sådant pass på mer än ett halvår. Jag tyckte då att jag kunde få ut mer av att träna på annat sätt men jag har kommit på att det passet duger bra och är hur roligt som helst. Jag får verkligen aldrig nog av att träna, jag gör det inte överdrivet mycket och som jag gör nu passar mig perfekt. Att varva gym och löpning fungerar jättebra för mig och jag mår så mycket bättre av att få röra på mig och känna att musklerna får arbeta. Gör inte ni det?

Träning och varierad kost leder till god hälsa har jag lärt mig och det kan vara svårt att få ordning på detta men med lite ansträngning och arbete så ska det fungera. Det gäller att hitta en balans mellan träningen och sina egna kostvanor, om man vill gå ner i vikt eller behålla sin vikt så ska man röra på sig mycket och det bästa alternativet är springa/jogga och sedan dra ner på godsaker, men inte alltför mycket för att vi människor måste få unna oss ibland. Det är viktigt att vi äter det vi vill men i måttliga mängder och varvat med träning, då mår kroppen bra. Om man känner att man inte behöver gå ner i vikt är det lika viktigt med denna balans med tanke på att hälsan tar stryk om man slutar röra på sig och äter allt som inte är bra för kroppen. Då ska man ändå tänka på vad man äter, röra på sig lite då och då så att man kan känna sig frisk och kry psykiskt och fysiskt. Jag tänker mycket på detta och försöker verkligen hålla mig till en bra och varierad kost och träna regelbundet, visst, det går ju inte alltid men det viktiga är att man försöker och jag tror att ju äldre jag blir så kommer jag ta det på mycket större allvar. Tänker ni såhär och tar ni det  på stort allvar eller ej?



Vet inte varför jag sitter och skriver det här nu, men jag ville bara lätta på hjärtat litegrann och sedan är jag väldigt intresserad av just detta. Det blir nog mitt framtida yrke för att jag brinner verkligen av att lära mig om hur kroppen fungerar och vad den får för respons beroende på hur vi lever våra liv.

Kommentarer
Postat av: André Andersson

Äta rätt, träna rätt och sova rätt :)

2009-07-06 @ 19:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0