julafton närmar sig

Vet ni vad jag tycker är bäst med julen? det gör ni nog inte. Jag tycker om allt med julen ska ni veta, julmaten, julgranen, julklapparna, juleljusen, julgodiset (som jag inte får äta i år), alla fina dekorationer, julmusiken, tomten, julgröten, ja allt man kan komma på som förknippas med jul.
Just nu har jag en sån härlig julkänsla i hela kroppen, nästan alla julklappar är inhandlade (har 3 kvar) och man känner att julafton närmar sig mer och mer ! underbart.

På julafton ska jag vara hos mamma på morgonen och på dagen, min mormor kommer hit också, men hon kommer ju innan jul förstås, på lördag. Då ska vi äta julgröt på morgonen och sedan väntar man mest bara, sen blir det julklappsöppning här, och ni vet ju vad som kommer sen, kl 3! jo KALLE ANKA m.m. det är ju så bra !:)
Efter det åker jag till pappa och äter julbord där oså. Sen kommer tomten med mera julklappar, det är alltid trevligt, och jag bara älskar och slita upp dom där klapparna, det är ju faktiskt väldigt roligt !
På kvällen ska man väl bara greja med sina julklappar osv.
Jag tror att julen kommer bli riktigt lyckad, det bästa är ju när man har trevligt och mysigt med sina familjer.

image90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0