luciavaka

Längesen man skrev nu. Have been really busy, eller så har jag inte orkat sitta vid datorn helt enkelt vilket är väldigt ovanligt för att vara mig. Har inte haft datorn igång sen i måndags tror jag. Menmen, man kan inte alltid vara nörd!

Idag är jag iallafall väldigt trött pga. att vi har haft luciavaka på skolan inatt och jag somnade runt 3, men jag var ju såklart inte värst, angelica sov typ 20 min eller nåt.
Vi hade iallafall väldigt roligt. Jag kom hit efter träningen ungefär kvart i 10, då satt jag och snackade lite om spöken och så med madde och lollo, haha jag vet, väldigt moget. Men det är kul!
Sedan så sjöng vi en jäkla massa singstar med massamassa folk, det är så kul att både NV och SP kan umgås med varann och ha roligt ! har märkt att dom är väldigt trevliga dom i NV ändå.
Iallafall så kollade vi på vårshowen från ljusta också och spelade kort. Jag lärde mig ett väldigt roligt spel, maffia, fattade först INGENTING, men sen så lärde jag mig och då vart det riktigt roligt. Jag vart maffia typ hela tiden kändes det som, haha. Senare på natten kollade jag och några i SP på film, Perfume hette den, jag hatade den filmen, den var så äcklig och dryg, fyfan! Vi fick veta slutet på den av Ollie och hon sa att den slutade med att massa människor äter upp huvudpersonen, JESUS! förstår mig inte på sånt. Vi stängde iallafall av den till slut för att INGEN ville se den och då gick vi och sjöng mer singstar. Höll på ett jäkla bra tag tills jag inte kunde sjunga mer, min röst var helt slut, kunde knappt få fram ett ljud.
Klockan 3 gick jag och lollo och la oss för att vi var så himla trötta. Mycket oskön plats! låg på ett hårt liggunderlag och hade en filt över mig. Vaknade minst 1000 gånger inatt pga. kyla, inte bra om man är tokförkyld som jag.
Hade iallafall väldigt ont i ryggen när jag vaknade idag vid 7. Vart tvungen att kliva upp och göra mig klar för luciatåget. det tog inte så lång tid, det var bara att slänga på dig lucialinnet, knyta fast bandet, platta håret, sminka sig osv. sen började alla bli klara och då övade vi på sångerna. Uscha, kunde fortfarande nästan inte få fram nå fina toner. Menmen, det fick gå ändå, jag gjorde mitt bästa iallafall. Fick mindre stearin i håret än vad jag hade väntat mig, jag och några till fick stå ett tag och slita lite, haha. Framförandet gick ganska bra, men det var kort! måste planera bättre till nästa år.

Har för tillfället väldigt ont i magen, har ingen aning om varför. Kanske för att jag nyss har proppat i mig 2 stoora lussebullar + en liten yoghurt. gott iallafall! '
Lunch är det om 45 min, vet inte om jag kommer äta så mycket eftersom att jag har så ont i magen, får se hur det blir.
Jaja, nu ska jag kanske ta och fortsätta sitta här i biblioteket och slappa eller så läser jag på lite samhälle, vilket verkligen behövs!

Kram!


image83


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0