måndag återigen

Hejsan !

Egentligen skulle inte jag gå på skolan idag för att jag har haft spykänslor och har varit jättekontig i magen ända sen igår, men jag kände mig bättre imorse så jag bestämde mig promt för att gå iallafall eftersom att jag skulle läsa upp mitt tal idag. Jag tog till och med en tidigare buss för att hinna träna lite på talet i skolan.
Fast när jag väl hade klivit på bussen fick jag jätteont i magen igen och spykänslan kom tillbaka. När jag kom till skolan la jag mig i soffan och var tvungen att vila ett tag och träna lite på mitt tal och sedan droppade det in fler och fler personer i biblioteket så då var det inte så lätt att vila.
Sedan började lektionen och då hade jag konstaterat att det var jag som skulle börja framföra mitt tal, jag var faktiskt inte ett dugg nervös, det gick väldigt bra också, I feel a little bit proud of myself !
När den lektionen var slut så var det lunch och jag kunde inte äta någonting, bara jag kände lukten av mat så kändes det verkligen som att jag skulle spy. Maten såg också väldigt motbjudande ut, vet inte varför jag tog just den maten. Så efter att alla vid mitt bord, dvs madde, jag, lollo och matte konstaterat att maten smakade skit så bestämde vi oss för att gå på donken istället, så det gjorde vi. Jag kunde fortfarande inte få i mig något ätbart så jag köpte en latte bara, fast det skulle jag inte heller ha gjort för att två gånger under promenaden bort till gympan kom det upp spya i munnen (ursäkta att jag måste säga det), men efter det kändes det helt plötsligt bättre så då kunde jag vara med på gympan.
Vi hade volleyboll och styrka, askul var det verkligen, hade ju ett riktigt bra lag också.

Efter gympan slutade vi och jag och lollo började traska bort till friskis, hon ville ju följa med mig (a), så vi tränade där i 2 timmar, mycket skönt. Pappa kom sedan och hämtade mig efter 4. Då åkte vi hem och åt och nu har jag hamnat här framför datorn (a).
Men sen blir det träning iallafall, det ska också bli skönt. Vi måste ju ladda inför matchen mot högom i helgen! de är ju serieledande, men man vet ju aldrig hur det kommer gå, men vi hoppas ju såklart att vi vinner! :)

Ska ta och läsa min bok nu som ska vara utläst på onsdag, no problems säger jag bara!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0