the day as a whole

Min dag idag har varit ganska jobbig, men ändå rolig på något vis.
Började 08.15 och hade engelska. Vi skulle dela in oss i grupper och sen fick vi lappar med filmer/skådespelare m.m. på också skulle vi förklara för varann vad det var utan att säga ordet. Jag var med mäddie, matte och joohniipoonii, jag vann hela tiden (a) hahaha, och kul hade vi! På slutet sjöng vi jullåtar :)
Sedan hade vi rast och sedan samhällskunskap, jag och mäddie satt och jobbade med instuderingsfrågorna till ekonomiprovet efter jul, efter det blev det nutidsfrågor och jag fick ett fel dvs. bäst i klassen, nanana! det blev också mer julsånger.
Jag åt asgod mat idag, kebabwok, ris och currysås, det toppar nästan listan serru, guså gott !
På religionen kollade vi på en film om den svenska julen, tråkigttråkigt, höll seriöst på att somna flera gånger, och jag vet flera som gjorde det, dom som VILLE se på filmen, haha ja så kan man ju också göra.
Datakunskap var det sen, då satt jag och mäddie (som vanligt) och pluggade till provet vi skulle ha lektionen efter, vi gjorde exempelprovet som var väldigt invecklat, men vi klarade det och snacka om stolt man blev då!
Det riktiga provet var ganska lätt, jag var nog en av dom som satt längst, det blev nog 1 och en halv timme. Det var bara för att jag ville att det skulle bli riktigt bra, och det blev det nog. Jag gjorde allt och kände mig väldigt säker.
Bara för att kursen är slut nu så börjar man tycka att DK är kul, jag måste vara ganska vrickad. Menmen.

När jag kom hem hjälpte jag mammsen med maten. Gu så god mat vi åt, lövbiff, klyftpotatis och pepparsås, mumma vill jag lova.
Datanördat har jag gjort sen dess, är ganska trött så jag orkar inte göra så mycket. Nu har jag INGET att plugga heller för nu är jag klar med allt som jag behöver göra innan lovet, guså skönt.
Ska snart åka och träna, det ser jag fram emot och jag hoppas resten också gör det. Vi måste ju ge järnet nu innan cupen som vi snart ska på. Den 3:e Januari bär det av mot ö-vik och då ska vi ha kul och göra det vi är bra på, och jo vad är det ? INNEBANDY! vad annars? jag läntar superdupermycket !

Men nu ska jag packa ner träningskläderna osv.

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0