vinst

Man kan bara inte tro det, vi,älskade alnö ibk tog hem ännu en seger! fast vi har ju blivit bättre så vi hade ju hoppet uppe. Det här är våran 4:e vinst, det känns hur bra som helst.
Första perioden var ganska seg, det gjordes inga mål alls, men båda lagen var ganska seg så det jämnade ut sig trots allt. I andra perioden gick det mycket bättre för då hade vi fått upp tempot och passningsspelet. Matilda fick tag på bollen och spurtade mot mål, och fick till snyggaste skottet idag, tror ni inte att den gick in då? jo minsann ! det var andra målet, det första var ett turmål som studsade in!
Matchen fortsatte och vi gjorde 2 mål till, dom gjordes av elin såklart ;) en av våra målsprutor! men såklart så gjorde klockarberget mål också, 2 st. Men vi vann med 2-4 till slut.
Nu tar vi högom nästa helg också tjejer !<3

Efter matchen fick jag, ida och kenneth vänta på malin i 10 år för att hon skulle duscha och blåsa håret :o lillmongo.
Så jag kom inte till vibacke förns klockan var kvart i 7 ungefär. Då fick jag och sanna stå och vänta på ulli i en haltimme. När hon till slut kom skjutsade vi hem sanna och sen åkte vi hem. Sen jag kommit hem har jag ätit, kollat på hockey och duschat. Nu sitter jag också och kollar på hockeyn och har dåligt samvete för att jag sitter och trycker i mig mer och mer naturgodis. Fast timrå vann nu med 1-3, stolt man blir över dom grabbarna, nu börjar dom vinna igen! det känns otroligt skönt.

Ikväll blir jag iallafall bara hemma eftersom det känns inte som att det är någon idé att ge sig ut nu precis. Det känns som att jag är hemma väldigt mycket nuförtiden.
Också har jag bestämt en sak, jag ska vara hos pappsen på julafton för att jag inte vill vara hos mamma, nu vet ni det också :)

Kramkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0