Mycket dåligt av mig!

"Vilken dålig stil!" tänker säkert ni nu när jag sa att jag skulle börja skriva igen och att jag helt och hållet var tillbaka i bloggbusiness liksom. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte har skrivit, men jag har inte hunnit med. Speciellt inte förra veckan då det var fint väder varje dag och man låg ute på stranden och stekte. Jag hoppas att ni har förståelse för det, det är ju trots allt sommar.

Nu när jag ändå kom in på sommar så måste jag säga att den här sommaren har Varit sämst, och då menar jag verkligen det här med har Varit. Egentligen ska det ju vara sommar nu med, liksom högsommar eller vad man nu säger. Men jag ställer hellre frågan "Är det höst?" vilket jag själv skulle svara ja på. Det var verkligen ilande kallt imorse när jag for till jobbet och det har även varit väldigt kallt de senaste dagarna, så man börjar ju undra om sommaren är slut. Det är något jag verkligen inte vill för att vi har inte haft sommar så länge så det skulle verkligen behövas, lite längre iallafall.

Något väldigt roligt som har hänt i mitt liv på sistone är att träningarna har börjat, både ute och inne! är så himla glad nu just för det för att jag älskar verkligen alnö ibk, det laget som jag spelar med. Träningarna började i söndags och då började vi med löpning, det gick inte så vidare bra för mig men vadå, jag tar igen det. Igår var det också träning, men då var det inget mindre än inneträning! det var hur roligt som helst och jag bara njöt och tog till mig av varje minut vi spelade. Det är så skönt att äntligen vara tillbaka med innebandyn, har ju trots allt varit utan det i 2 månader :o. Nu känns allt i alla fall perfekt med innebandyn, ska bara kämpa på hela vägen. Ser fram emot den kommande säsongen, verkligen!

Jobbet flyter på bra! för er som inte visste så jobbar jag på medicinmottagningen på sjukhuset med sämst lön 5 timmar om dagen, det låter verkligen sämst men sanningen är den att jag faktiskt tycker att det är lite roligt. Lite jobbigt att gå upp kl 6 på morgonen men annars är det lugnt. Lönen är ju så jäkla kass som den kan bli men jag kämpar på ändå jag, det är ju trots allt någonting. Personalen på mottagningen är så roliga och trevliga och det gör ju inte saken värre direkt. Jag är glad att jag kommer ha lite pengar när sommaren är slut i alla fall. Jobbar bara veckan ut så, inga problem säger jag! härmed sätter jag punkt på detta inlägg, ni får läsa vidare i nästa inlägg för det blir så jobbigt att skriva om allt i ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0