OS är roligt

God kväll :)

Idag har det inte hänt så mycket, eller ingenting speciellt i alla fall. Jag vaknade runt 10, gick upp och åt frukost och sedan satt jag mig i soffan och började kolla lite på os. Såg lite boxning, brottning och fotboll. Fotbollen var roligast att se, såg Brasilien - Nigeria och Brasilien vann med 3-1, det var en riktigt spännande match. Efter den matchen inväntade jag Sverige - Kanada, den matchen vann Sverige! såg dock inte klart på hela eftersom jag åkte med stefan, milla och tess till birsta och kollade ett tag.

Det var ganska drygt att gå där men jag inhandlade trots allt ett skärp och två diadem från gina och leggings från hm. De andra köpte inte så mycket tror jag för de var inte på shoppinghumör. Vi åkte hem efter ett tag bara för att ingen verkade fortsätta gå där och kolla. Väl hemma la jag mig på soffan och kollade på mer fotboll, denna gång var det Norge - Japan. Vet inte hur den slutade men Norge låg inte så bra till eftersom de låg under med 3-1 när jag gick därifrån. Jag som hade hoppats på dem i den matchen.

En sak är ganska roligt, jag brukar inte vara den som sitter och tittar på sport på tvn, det kan hända ibland då det gäller ishockey och några speciella matcher i fotboll. Sedan blir det inte så mycket. Men nu när det är OS så är det väldigt intressant att följa alla sporter som är med, även de tråkiga! så fort jag börjar titta på någon sport så sitter jag kvar och tittar för att det är själva grejen med OS som gör det så himla roligt. Speciellt roligt är det ju när Sverige är med och tävlar, men jag tittar också när dem inte är med, jag tycker att det är himla roligt faktiskt. Det är kul att Sverige har tagit en medalj hittills men vi vill ju se mer framgångar av svenskarna. KOM IGEN SVERIGE!



/ Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0