Penicillinkur

Jag glömde att berätta att jag fick åka in på akuten igår, inte för att det var så akut men... jag har fått ett sår på knät som bara blev större och större och det började även komma jättemycket prickar på mina ben! det var över 20 prickar på ett ben. Prickarna är som små bett som kliar hur mycket som helst och det var jättejobbigt. Så det var bara för mig att åka in och kolla det. Pappa följde med mig och vi fick vänta en timme kanske tills jag fick komma in. När läkaren kom så frågade han en massa saker och sa att såret hade blivit infekterat av en bakterie och att bakterien gjort så att infektionen gav avtryck på hela kroppen, ja, jag har fått prickar på fler ställen än benen till och med. Jag har fått på armarna och en på halsen och en på handen, det är riktigt obehagligt. Jag fick en penicillinkur i 10 dagar och jag hoppas att det hjälper :)

Just nu är såret inte så vidare mysigt, det rinner var hela tiden och jag försöker hålla det så rent som möjligt. Penicillin brukar ju hjälpa så vi får väl se! :)



/ Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0