Perfekt skolstart

Idag är det en riktigt bra dag, det känns som allt stämmer som Matilda sa till mig förut, jag håller verkligen med henne. Det har varit fint väder, skolan började, jag har fått umgås med mina kära klasskamrater, jag fick till min klädsel imorse och...ja, allt känns perfekt på något vis. Det var hemskt kul att få börja skolan igen, extra kul var det att träffa mina klasskamrater och mentorer, dom är allt riktigt bra dom.

Vi började kl 10.00 och då satt vi först i det nya uppehållsrummet och blev välkomnade, sedan gick vi på en rundtur i skolan där de har gjort om väldigt mycket. De har ju utökat skolområdet nu så vi ska även gå på andra sidan vägen, det kommer ju bli lite gående och så men det blir nog bra, vi lär ju få bra med motion i alla sex trappor upp i alla fall. Vi var även där och kollade runt och satt oss i ett av klassrummen där vi kommer ha engelska och samhälle. Vi fick fika och satt och pratade medan vi smaskade i oss. Schemat gicks igenom och sedan kollade vi runt lite mer. Efter det var "skoldagen" slut och vi fick gå hem, men det gjorde inte jag och mina vänner. Vi gick och fikade på Barista, det var väldigt trevligt att sitta där och prata massa strunt. Jag åt hallonmuffins och drack en vaniljlatte, det var mycket gott. Vi gick också på stan ett långt tag efteråt, kollade på sneakers och dataväskor, köpte även en kalender som lär behövas. Nu har jag i alla fall hittat en dataväska som jag ska köpa, en svart/guld Fred perry, den är perfekt, skön och hur snygg som helst. Såg också ett par sneakers som jag troligtvis kommer köpa bara jag får min lön någongång, hade hoppats att den skulle komma idag men det gjorde den inte :( nu är jag ledsen i ögat. Jag ska i alla fall köpa det där när jag nu får lönen. Usch, pengarna kommer försvinna på en gång, det gör mig lite deprimerad, men det är ju saker jag behöver så.

Jag och Matilda åkte med timråbussen hem typ 2 och när jag kom hem så var ingen hemma och jag hade ingen nyckel så jag fick sitta ute på bron i en timme ungefär tills Jimmy kom hem och släppte in mig. Under tiden jag satt ute roade jag mig med att skriva in saker i min kalender, knäppa kort på mig själv också sjöng jag en trudilutt.

Bilder från dagen:



 

1. Linn och Helena 2. Elin och Mathilda 3. Lollo, Malin och Madde 4. Milla 5. Några i klassen 6. Bästa läraren Sara
7. Vaniljlatte på Barista 8. Mathilda på Barista 9. Matilda på Barista 10. Madde på Barista 11. Mitt fika 12. Mig själv.

Nu sitter jag och lyssnar på musik och inväntar träning. Det ska bli kul att träna idag, det är det alltid när det är inneträningar. Efter träningen ska jag vara med Bea som jag inte har varit med på hela sommaren, det ser jag fram emot.

/ Isabelle

Kommentarer
Postat av: Milla pilla

haha jag visste väl att ni skulle fika på skolan :D låter som en mycket bra dag :)

2008-08-25 @ 18:24:30
URL: http://nanoninga.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0