Ta tag i dagen

Vad gör jag en söndag som denna då? Jo, jag gör ingenting, jag sitter som en zombie framför denna dumburk. Det känns som att jag vill ta tag i dagen på något vis, göra något bra, något duktigt. Har jag orken till det? Nej, det har jag inte. Jag kanske kan vara lite duktig och plocka undan lite kläder i alla fall, då har jag ju tagit tag i något.

Jag och Matilda klev upp runt 12 och åt frukost, sen åkte hon hem. Jag har bara suttit och läst bloggar sedan dess, det är väl inte alltför bra? Det känns som att jag har saker överallt på mitt rum. Jag skulle behöva dammsuga, byta sängkläder och dammtorka. Jag kanske ska göra det lite senare... eller kanske inte dammtorka men jag kan nog dammsuga och byta sängkläder, då är jag stolt över mig själv. Åh, jag längtar verkligen tills jag skaffar jobb, får en egen inkomst så att jag kan skaffa en egen lägenhet, vara lite självständig ni vet. När jag bor här hemma känns det som att jag inte tar hand om mig själv och inte sköter någonting. Gud vad bra det skulle vara om jag bodde själv, då skulle jag ha sån ordning och reda runt om mig, jag skulle tänka mer på hur JAG verkligen vill ha det. Nu tar jag det mest bara som det är ungefär. Snälla, gör mig lite äldre, nu har jag inte ens tid för mig själv, nu kommer det bara vara massa pluggande, pluggande och pluggande, jag vill inte gå i skolan längre, jag vill kunna leva på egen lön och ta hand om en lägenhet och känna att jag måste ta ansvar för en gång skull.

Nu blir det bortplockning av kläder och sedan ska jag inte slösa bort denna vackra söndag på att slappa framför datorn, nu ska det bli ordning. Ikväll är det träning också, löpträning. Jag är inte sugen på att springa men jag vet att jag måste så det är bara att pallra sig dit, det handlar om att använda sin mentala styrka, det får hjälpa mig att försöka tycka att löpning är rogivande.

/ Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0