Underbara metg

Nu är jag tillbaka från stockholm med min kära skola. Vi kom hem igårkväll, men jag hann inte skriva någonting eller rättare sagt så hade jag inte orken till att sitta vid datorn. Åkte till Stefan senare på kvällen och tittade på Wall-E och sov där så det hanns inte med heller. Jag ska försöka berätta vad vi gjort på resan så kort som möjligt.

Jag har haft så sjukt roligt under vår vistelse i stockholm, det går inte att förklara hur roligt jag har haft för det är grymt mycket. Vi åkte som sagt i onsdags och resan dit var väldigt rolig. När vi kom fram gick jag och tjejerna på stan ett tag och sedan åkte vi tillbaka till skolan där vi skulle sova. Vi hade fri tid hela kvällen så vi passade på att hälsa på de andra skolorna på de andra planen, vilket var karlskrona, malmö och göteborg, stockholmarna sov ju inte där eftersom de kunde sova hemma. Vi var uppe ganska länge tills vi blev trötta och gick och la oss på våra luftmadrasser/liggunderlag.

På torsdagen vaknade vi tidigt och åt frukost, sedan gjorde vi oss klar för OS, sminkade oss och bytte om och grejade. Bussen gick vid 9 och när vi kom fram till stockholm stadion tog vi massa kort och sedan tågade vi in land för land och vi var ju snyggast som ninjas, då invigde vi Teoretiska OS för första gången. Tävlingarna började och det gick hyffsat för oss. Jag hoppade längdhopp och var med i dragkampen som vi tråkigt nog förlorade. Det var väldigt kallt så det blev ingen middag på stadion utan vi åkte tillbaka till skolan, där ville ingen av oss ha kall mat så vi gick till en pizzeria som låg vid tunnelbanorna som vi också hade besökt kvällen innan. Där åt vi och satt och snackade länge jag och tjejerna. När vi kom tillbaka så gjorde vi oss klar för det kommande discot, alla var så himla fina. På discot hade jag hur roligt som helst. Först var det prisutdelning (vi kom på 8:e plats av 12 och NV kom på 4:e plats av 12) och en stockholmsklass vann OS men det deppade inte vi för. Vi dansade och svettades hela kvällen och det var grymt roligt.

I fredags (igår) började dagen med att vi klev upp, åt frukost och sedan packade vi ihop och städade innan det bar av till de olika museerna som vi skulle besöka. Jag gick på historiska museet med sara och det var väldigt intressant. Till lunch blev det Chicken burrito på kungshallen där vi alla åt innan vi satt oss i bussen för hemfärd. På resan hem sov många men efter gävlebro vart det fart i dom flesta så då vart det roligt. Pappa kom och hämtade mig och sedan bar det av hemåt.

Så har mina dagar sett ut och jag hoppas att ni förstår att jag har haft det så jäkla roligt.
Bilder kommer snart.

/ Isabelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0