1 dag kvar...

Om man ska vara riktigt petig så är det ungefär en och en halv. Vad kan jag syfta på då? Jo, flytten såklart. Vi får hämta nyckeln på onsdagmorgon och då börjar jag flytta dit grejer medans älskling jobbar, sedan på eftermiddagen är det min tur att jobba och hans tur att flytta grejer. Det ska bli så himla roligt!!! Får äntligen börja inreda och bestämma själv över hur man vill ha det. Igår var vi och köpte mer saker som vi behöver t.ex. diskställ, värmeljus, kuddar, kastrullunderlägg (stål), glas, bäddset, soffbord osv. Fick ju presentkort på IKEA i julklapp så det var bara att shoppa loss.

Appropå julen så hade jag en supermysig julafton med bra stämning, godis, tomte och julklappar, perfekt. Fick mycket bra och nyttiga saker, mest till lägenheten men också lite underkläder och sådant. Stefan kom och hämtade mig lite senare på kvällen och när vi kom hem till honom såg vi på film och pratade. Sedan satt vi även och kikade på massa gamla kort, det var trevligt! Vi satt uppe väldigt länge allihopa och kom i säng vid halv 2 ungefär. Fick även en julklapp av Christina och Anders (stefans mamma och pappa), mycket snällt av dem.

Juldagen vart lugn för min och älsklings del, vi var hemma hos han hela dagen och gjorde inte mycket alls. På kvällen vart det oroligt där hemma för att Alice (en av katterna deras) hade varit borta hela dagen vilket inte är likt henne. De gick ut och letade henne och sedan visade det sig att hon satt fast uppe i en hög tall, stackars lillgumman! Så alla gick ut och några försökte klättra upp men hon sprang bara längre upp. Grannarna kom också och hjälpte till med en lång stege men det gick inte så mycket bättre. Det var rätt så lönlöst att försöka få ner henne den kvällen så till slut var de tvungen att ge upp. Stackarn fick sitta där uppe hela natten... på morgonen kom brandkåren, en av dem klättrade upp och hämtade ner henne i en ryggsäck. Usch, vilken hemsk händelse egentligen, men som tur är så mår hon bra nu, gofisen!

Igårkväll var vi och hälsade på hos Göran och Maja-Lisa (Stefans farfar och hans fru), jag måste säga att det var längesen jag hade så trevligt. Vi satt och fikade och pratade i flera timmar om allt och ingenting. Härliga människor som man verkligen kan skratta med är vad de är. De hade till och med varit så snäll och köpt tallrikar, muggar och slevar m.m. till mig och Stefan + att jag fick block, pennor och sudd av Maja-Lisa för att hon ansåg att jag behövde det, mycket generöst och jag är riktigt tacksam! Det vart några mycket trevliga timmar hos dem.

Idag har jag varit på birsta med syster. Blir inte mycket shopping till mig själv nuförtiden så jag kom hem med 3 smörknivar köpta på lagerhaus, finfint. Det blir till att köpa nå fina ljushållare någon dag här framöver då vi fått det mesta på plats. Hur som helst, snart är det träning, är inte så pepp men jag får se till att bli det snart för nu är det hårdträning som gäller!

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Matilda

gud vad kul att flytta!!!!! jag vill också :D

2009-12-29 @ 19:42:48
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh vad roligt med flytt! :D Säg till om du behöver hjälp med precis vad som helst!

2009-12-29 @ 22:30:41
URL: http://matildaburstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0