Rapportskrivning

Jag tar tillbaka det om att det var ett grishjärta osv jag skulle disikera, det var nämligen från ett får. Jag trodde inte att jag skulle våga först men till slut tog jag mod till mig och var med. Om ni vill veta vad vi gjorde så blåste vi in luft i lungorna, skar hjärtat i två delar (det gjorde jag!!!!) och pekade ut de olika delarna som aorta, artär-och venöppningar, förmak, kammare och allt sånt där. Vi fortsatte med att skära i lite allt möjligt som lungor, njurar osv. Det var en intressant upplevelse och det var roligt att se sånt där irl och inte bara i en bok!

Eftermiddagen fortsatte med samhälle och rapportskrivning, måste säga att jag kom i underfund med många saker. Tog 16.55 bussen hem och kom hem runt halv 6. Hade ätit pannkaka till lunch och gissa vad som serverades hemma då? Jo, pannkaka förstås, men de hade gjort soppa också så det åt jag.

Snart ska jag sätta igång att skriva klart min rapport, den ska ju vara inne 23.59! Får se om jag hinner eller hur det blir, jag ska verkligen försöka. Pappa frågade om jag ville följa med och kolla på hockey i söråker men jag känner mig inte så peppad att ta med mig datorn dit så jag vart tvungen att tacka nej. Timrå spelar ju mot Färjestad idag och jag hade gärna velat se matchen men skolarbeten går förstås före. Hatar att skriva rapport men det kommer att kännas så bra när jag är klar.

Ska ta och göra kaffe och sätta igång!
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0