Resan

Nu är jag hemma igen, har haft det både bra och dåligt i Gäddede som det hette där jag var (ca. 3 mil från norska gränsen). Jag och älskling åkte vid 10 på morgonen i tisdags och kom fram runt 3, då hade vi stannat och ätit, handlat osv också. Stugan som vi fick var väldigt mysig och över förväntningarna och campingen var också rätt mysig. Vi gjorde inte så mycket den kvällen, kikade på lite film och gick på promenad och så bara. Natten var inte nådig kan jag lova med tanke på att hela vår stuga var full av småsmå knott och de bet en precis hela tiden. Då fick jag panik och vilken mardröm det var. Till slut somnade vi i alla fall Stefan hade stått och sprutat eldlågor runt i hela stugan.

Onsdagen (vår ettårsdag) började bra, vi åt frukost och sedan åkte vi iväg för att titta på massa saker som vattenfall och andra sevärdheter. Det var då det hände, vi åkte ner en bit för att kolla på ett stenbrott och då märkte vi att det var riktigt mycket getingar där så vi åkte därifrån. Och vet ni vad? Jo, getingarna satt sig på bilen och följde med oss vart vi än åkte. Vi kunde inte ens kliva ur bilen för om vi gjorde det så blev vi jagade. Efter ett tag trodde vi att vi hade skakat av oss de flesta och åkte ner på en väg för att kolla på ett vattenfall. Då började det svärma getingar runt hela bilen, minst 30 stycken så det var bara att köra därifrån. Vi bestämde oss senare för att gå och lägga oss på en strand och bada lite och planerade att springa ner dit från bilen. Först var det lugnt men sedan såg vi att alla getingar hade följt efter oss ner till stranden och attackerade oss så vi sprang runt där och skrek. Jag var så rädd att jag verkligen trodde att jag skulle dö av dem, för de var ju inte de minsta getingarna man sett heller. Vi klarade oss upp till bilen och då for vi tillbaka till campingen, fortfarande med rädslan i kroppen. Det var nog något av det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Senare blev det bättre och vi gick och badade i poolen och efter det lagade vi middag tillsammans. På kvällen blev det fiske i ungefär tre timmar vilket var jättemysigt, det absolut bästa på hela dagen. Det blev även kortspel och film, sedan somnade vi helt utmattade efter dagen. Igår (torsdag) städade vi, checkade ut och åkte hem. Vi stannade på vägen och grillade korv och försökte fiska i ett jättefint vatten där vi såg en stor fin firre men spöet gick sönder så vi åkte därifrån. Kom hem runt halv 8 på kvällen och då badade vi i poolen med Tess och Jimmie och sedan åt vi. Det blev även en tur till lögdösjön för fiske i en kvart ungefär, det var ju så mycket mygg och knott (gud så less jag är på kryp nu). När vi kom hem igen bestämde vi oss för att bada så vi åkte bort till hamsta och tog oss ett dopp. Sedan åkte vi hem och duschade och såg på film och efter det somnade jag.

Detta är vad som hänt mig de här dagarna. Det var trots allt helt underbart att komma iväg med min älskling fast vissa saker inte blev så lyckade. Långt inlägg den här gången, ni är duktig om ni orkat läsa allt. Bilder finns på älsklings kamera så han får lägga in dem så fort han kan!

/Isabelle

Kommentarer
Postat av: ida

Vad läskigt, det där med getingarna! :( Men hoppas att ni är nöjda efter helgen ändå. :)

2009-07-03 @ 15:20:30
URL: http://idawes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0