Vinst till oss!

God eftermiddag, kväll eller vad det nu än är för något!

Var som sagt nere i stan och lämnade mina pepparkakor vid ståndet där min klass stod. Sedan gick jag, madde, martin, emilia och hennes kompis på stan ett tag, köpte bland annat varm choklad! Därefter tog vi bussen upp till skönsberg för att invänta match. När vi kom dit höll BK Sundsvall på att spela mot Njutånger IF, Njutånger vann den matchen med 7-4 tror jag.

Jag var ju inte med på matchen idag mot Timrå men sjuhelsikes vilken match det var. Vi spelade bra hela matchen och precis alla visade viljan och kämpaglöden, det var så roligt att se. Dock var det väldigt jämt hela matchen men vi ledde med 3-1 ett tag i alla fall. När det var två minuter kvar ungefär så stod det lika (4-4) tills Hilda dundrade in med ett avgörande mål, gu vad skönt det var, jag höll på att få nervsammanbrott på sidan då vi även hade en utvisad. Men vi spelade riktigt bra i boxplay och kunde hålla 5-4 till slut, så jäkla bra. Vår första seger den här säsongen och nu ligger vi inte sist!

Efter matchen satt jag och kollade på Ankarsviks BK-Sundsvalls IBF där Ankarsvik tog ledningen snabbt och gjorde mål på mål. När jag åkte därifrån stod det 4-0 till dem och det var i mitten av andra perioden så de lär ju ha vunnit, det är bara bra med tanke på att det är viktigt att SIBF förlorar så vi inte ligger sist.

Nu sitter jag hemma, har nyss ätit och lagt in bilder på datorn från shoppingen och idag. Ska åka till älsklingen om ett tag tänkte jag. Där ska jag sitta och skriva klart min psykologiuppsats, det känns som att den behöver vara klar nu.

Madde och Olivia vid vårat stånd på julskyltningen.


Innan match!



Under matchen, Sara lägger en pass!



Frislag för Timrå i offensiv zon!



Backparet Madde och Vickan i uppspelsläge!



Random pic!


Avbytarbåset!


Glada efter mååååål!!!


Mååål igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0